پنجشنبه 26 فروردین 1400   17:32:37
لوگو
  • صفحه اصلی
  • یادداشت ها و مقالات
  • چندرسانه ای
    • عکس
    • پوستر
  • مصاحبه ها
  • ویدئوهای خبری
  • پیوندهای خبری
  • اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی:
    توییتر سروش فیسبوک واتساپ تلگرام
  • FAQ
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • به کار گیری موثر ابزارهای دیپلماسی برای رفع مشکلات تجارت بین‌الملل
  • 1399/12/11 - 18:58
  • 173
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در نشست سه روزه تجاری ایران و اتحادیه اروپا:

به کار گیری موثر ابزارهای دیپلماسی برای رفع مشکلات تجارت بین‌الملل

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در نشست وبیناری سه روزه تجاری ایران و اتحادیه اروپا که به صورت مشترک توسط سازمان توسعه تجارت ایران و مرکز بین المللی تجارت برگزار شد،گفت: با بکارگیری موثر ابزارهای دیپلماسی امکان لازم برای فایق آمدن بر مشکلات فعلی فراهم و زمینه همکاری های مشترک در راستای توسعه صادرات غیر نفتی ایران مهیا می شود.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در نشست وبیناری سه روزه تجاری ایران و اتحادیه اروپا که به صورت مشترک توسط سازمان توسعه تجارت ایران و مرکز بین المللی تجارت برگزار شد،گفت: با بکارگیری  موثر ابزارهای دیپلماسی امکان لازم برای فایق آمدن بر مشکلات فعلی فراهم و زمینه همکاری های مشترک در راستای توسعه صادرات غیر نفتی ایران مهیا می شود.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم، در این نشست ضمن قدردانی از همکاری مرکز بین المللی تجارت در برگزاری این رویداد، با اشاره به پروژه مشترک فیمابین که توسط اتحادیه اروپا تامین مالی شده، آن را الگوی مناسبی برای تقویت همکاری ها توصیف کرد.

وی سطح تجارت فعلی کشورمان با اروپا را نامناسب عنوان کرد و افزود:  امیدواریم که با تغییر شرایط، امکان افزایش تعاملات تجارت ایران با اتحادیه اروپا فراهم شود.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، زمینه های همکاری با اتحادیه اروپا را متناسب با نیازهای اقتصاد ایران و معطوف به توسعه صادرات برشمرد و گفت: با بکارگیری  موثر ابزارهای دیپلماسی امکان لازم برای فایق آمدن بر مشکلات فعلی فراهم و زمینه همکاری های مشترک در راستای توسعه صادرات غیر نفتی ایران مهیا می شود.

زادبوم همچنین تدوین استراتژی ملی صادرات  ایران را  که با کمک مرکز بین المللی تجارت صورت گرفته و در این رویداد از آن رونمایی شده است را گام مثبتی در این مسیر دانست و بر تقویت همکاری ها در سایر زمینه ها تاکید کرد.

در ادامه این رویداد که با حضور 3400 نفر از ایران، کشورهای اروپایی و سایر کشورهای جهان برگزار شد، انریک مورا، معاون دبیر کل  و مدیر سیاسی خدمات خارجی  اتحادیه اروپا، تعداد بالای شرکت کنندگان در این نشست را نشان از آمادگی فعالین اقتصادی دو طرف برای تعاملات تجاری بیشتر  عنوان کرد.

وی با اشاره به کاهش روابط تجاری ایران و اروپا افزود: توافق برجام سبب افزایش تجارت فیمابین در سال‌های 2016 تا 2018 شد که همین موضوع نشان می دهد که درصورت بازگشت به اجرای کامل برجام مجددا می توانیم شاهد افزایش روابط تجاری باشیم، لذا، باید به این روند کمک کنیم.

معاون دبیر کل  و مدیر سیاسی خدمات خارجی  اتحادیه اروپا  گفت: علی رغم وجود مشکلات پیش رو، ایران و اتحادیه اروپا نیازمند تعاملات تجاری بیشتر و رفع موانع هستند  که در همین راستا اتحادیه اروپا به سهم خود تلاش کامل خود را به انجام خواهد رساند.

در ادامۀ این رویداد، پیمان سعادت، سفیر سابق ایران در بروکسل و  مشاور  فعلی وزیر امور خارجه و مدیر کل اروپای غربی این وزارتخانه، اظهار داشت: باید ریشه های وضعیت فعلی را به خوبی بشناسیم تا بتوانیم برای آینده برنامه ریزی مناسب داشته باشیم چرا که آینده روابط اقتصادی ایران و اتحادیه اروپا بستگی تام به تعهدات دو طرف برای اقدام  عملی در این زمینه دارد.

همچنین، همیلتون، مدیر اجرایی مرکز بین المللی تجارت، با اشاره به ظرفیت های اقتصادی ایران به تدوین استراتژی ملی صادرات ایران با کمک کارشناسان مرکز بین المللی تجارت اشاره کرد و این سند را درجهت تقویت ظرفیت های اقتصادی ایران با رویکرد رشد ناشی از تجارت دانست.

وی در تشریح 5 عامل مهم در تدوین استراتژی ملی صادرات گفت:  اولین عامل نفس اتخاذ رویکرد استراتژیک است که می تواند کمک موثری باشد و سپس تاکید و تمرکز بر بخش های انتخاب شده و افزودن  بر ظرفیت تجارت خارجی این بخشها است که واجد اهمیت است.

مدیر اجرایی مرکز بین المللی تجارت افزود: تمرکز بر حمایت از شرکت های کوچک و متوسط برای ایفای نقش در تجارت خارجی، ارائه کمک های تکنیکی به حوزه صادرات با کمک مرکز بین المللی تجارت  و در چارچوب  اجرای استراتژی تدوین شده و تقویت اکو سیستم از دیگر عوامل مورد نظر هستند تا با  توسعه تجارت تحت استراتژی ملی صادرات تدوین شده بتوانیم به رشد اشتغال در ایران کمک کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر روابط اقتصادی ایران واروپا تجربه سختی را می گذراند اما اگر به شرکت ها فرصت همکاری بدهیم و سیاستمداران نیز در این مسیر گام بردارند می تواند باعث شکل گیری تدریجی فهم و اعتماد متقابل گردد.

 

  • گروه خبری : سایر خبرها,پرتال فارسی
  • کد خبر : 9836
اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی:
توییتر سروش فیسبوک واتساپ تلگرام
کلمات کلیدی
لیست اخبار

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید
*

گروه های خبری

  • کشوری
  • کالا-خدمت
  • خدمات بازرگانی
  • سایر اخبار
ارتباط با روابط عمومی سازمان
تجارت در آینه رسانه ها

یادداشت ها و مقالات

راهنمای نحوه دسترسی به نرخ تعرفه های گمرکی بازارهای هدف کالاهای صادراتی در درگاه(پورتال) تجزیه
مدیرسیستم
یادداشت سازمان توسعه تجارت ایران با مرکز تجارت بین الملل
مدیرسیستم
رعایت الزامات و پروتکل های بهداشتی در برگزاری نمایشگاه ها در سال 1399
مدیرسیستم
ارتباط با ما
پیوندها
  • نظرات و پیشنهادات
  • بیانیه حریم خصوصی
  • بیانیه سطح توافق خدمات در پورتال سازمان
  • قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد
آمار بازدید
  • بازدید امروز : 442
  • کل بازدید : 57543
  • بازدیدکنندگان آنلاين : 1

Designed By Niafam

انتخاب حالت کور رنگی

با انتخاب حالت کوررنگی تصاویر این وبسایت متناسب با حالت کوررنگی شما بهینه می شود

سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطی