یکشنبه 17 اسفند 1399   05:16:28
  • پورتال سازمان توسعه تجارت ایران
  • ENGLISH
لوگو
سال جهش تولید
  • صفحه اصلی
  • یادداشت ها و مقالات
  • چندرسانه ای
    • عکس
    • پوستر
  • مصاحبه ها
  • ویدئوهای خبری
  • پیوندهای خبری
  • اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی:
    توییتر سروش فیسبوک واتساپ تلگرام
  • FAQ
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • صادرات ایران به امارات ۷ درصد افزایش یافت
  • 99/12/04 - 15:05
  • 92
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

صادرات ایران به امارات ۷ درصد افزایش یافت

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: صادرات ایران به امارات در ۱۰ ماه ابتدایی سال ۹۹ با افزایش ۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به رقم بیش از ۳ میلیارد و ۷۲۹ میلیون دلار رسید.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: صادرات ایران به امارات در ۱۰ ماه ابتدایی سال ۹۹ با افزایش ۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به رقم بیش از ۳ میلیارد و ۷۲۹ میلیون دلار رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران به نقل از خبرگزاری ایلنا، فرزاد پیلتن در مورد روند صادارت کالایی ایران به امارات اظهار داشت: صادرات ایران به امارات در ۱۰ ماه ابتدایی سال ۹۹ با افزایش ۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به رقم بیش از ۳ میلیارد و ۷۲۹ میلیون دلار رسید.

وی رقم صادارت ۱۰ ماهه ایران به امارات در سال ۹۸ را ۳ میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار اعلام کرد.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: البته باید توجه داشت که دلایلی مانند تشدید تحریم‌ها، تعطیلی رویدادها و ارتباطات تجاری ۴ ماهه ابتدایی سالجاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت در صادرات فولاد و محصولات وابسته به آن باعث شد تا افزایش بیشتر در صادرات ایران به امارات محقق نشود.

وی با بیان اینکه بیشتر صادرات مربوط به ماه‌های آبان، آذر و دی است، افزود: افزایش صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر به دلیل رشد صادرات محصولاتی مانند بنزین، روغن‌های سبک، روغن‌های پایه معدنی، محصولات نیمه تمام از آهن و فولاد، هیدروکربوری، توربین‌های گازی، زعفران، پسته، گوجه فرنگی  و پیاز بوده است.

پیلتن خاطرنشان کرد: طی مدت مذکور امارات بعد از چین ( با ۷.۲ میلیارد دلار واردات از ایران) و عراق ( با ۶.۳ میلیارد دلار واردات از کشورمان) در رتبه سوم مهمترین بازارهای صادراتی ج.ا.ایران و پس از عراق در رتبه دوم بازارهای کشورهای همسایه قرار دارد.

این مقام مسئول یادآور شد: البته این کشور بیشتر بعنوان پایگاه صادرات مجدد محصولات ایرانی به سایر بازارها محسوب می‌شود و الزاما" به معنی بازار مصرف این حجم از صادرات کشور محسوب نمی‌شود.

  • گروه خبری : عربی و آفریقایی,پرتال فارسی
  • کد خبر : 9817
اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی:
توییتر سروش فیسبوک واتساپ تلگرام
کلمات کلیدی
لیست اخبار

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید
*

گروه های خبری

  • کشوری
  • کالا-خدمت
  • خدمات بازرگانی
  • سایر اخبار
ارتباط با روابط عمومی سازمان
تجارت در آینه رسانه ها

یادداشت ها و مقالات

راهنمای نحوه دسترسی به نرخ تعرفه های گمرکی بازارهای هدف کالاهای صادراتی در درگاه(پورتال) تجزیه
مدیرسیستم
یادداشت سازمان توسعه تجارت ایران با مرکز تجارت بین الملل
مدیرسیستم
رعایت الزامات و پروتکل های بهداشتی در برگزاری نمایشگاه ها در سال 1399
مدیرسیستم
ارتباط با ما
  • تهران - خیابان ولیعصر- بزرگراه شهید چمران - محل دائمی نمایشگاه های بین المللی
  • تلفن : 21919
  • نمابر : 22336655
  • info@tpo.ir
پیوندها
  • نظرات و پیشنهادات
  • بیانیه حریم خصوصی
  • بیانیه سطح توافق خدمات در پورتال سازمان
  • قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد
آمار بازدید
  • بازدید امروز : 97
  • کل بازدید : 35657
  • بازدیدکنندگان آنلاين : 0

کپی رایت - تمامی حقوق این سایت متعلق به سازمان توسعه تجارت ایران می باشد.

Designed By Niafam

انتخاب حالت کور رنگی

با انتخاب حالت کوررنگی تصاویر این وبسایت متناسب با حالت کوررنگی شما بهینه می شود

سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطی